torsdag 5 juli 2007

Å så var det dags igen....

Jag fasar inför helgen. Egentligen hade jag viljat flytt staden och bege mig ut på lugna landet och fiska vid en sjö eller ta mig ett kvällsdopp. Men vänlig som man är tog jag och hoppa in på jobbet för Martina istället. Hennes ledighet hade tydligen försvunnit ut i intet så jag tyckte synd om henne, kunde ju hänt en själv. Vad jag hoppas är att hon inte använder ledigheten till att spendera tiden nere på årets upplaga av Power Meet, hualigen!!!!!!!

Är det något som får mig att avsky min stad så är det när staden invaderas av raggare. Som sagt, det finns bra raggare och så finns det "mindre bra" raggare för att uttrycka mig milt. Hur mycket än folk tjatar om att det är värt att gå ner och titta på bilarna, det är trevlig stämning osv. så kommer jag aldrig vara nere på stan när detta kaos inträder! Jag plågade mig ner en gång tidigare i mitt liv till detta vimmel av folk, bilar, fylla, köer och allmänt trafikkaos och lovade mig själv att det aldrig skulle ske igen. Att min vackra, ljuvliga gamla stad kan få smutskastas så under en hel helg, uscha!

Jag säger inget om att det bilägare som är seriösa och satsar helhjärtat allt på denna tillställning utan jag tycker snarare synd att de ska behöva stå ut med de drägg som förstör det hela! Det finns alltid den berömda svansen som drar runt för att supa och skita ner. Kommer alltid att finnas, så är det bara.

Flesta västeråsare tycker man ska hålla käft och stå ut de tre dagar som festen äger rum och att man kan hålla sig inomhus. Visst inga problem, men det är ju bara det att det ligger ju kvar en hel jävla massa skit som förstör efter att invasionen ägit rum. Och fortfarande, om jag nu mot all förmodan skulle vilja röra mig utanför min lägenhet dessa tre dagar, så vill jag inte ha ett arsle uppkört framför en när jag är ute och går och inte höra nån j---la raggare som ropar snygging efter en, och själv kan denne knappt sitta rakt upp i bilen.

Kort sagt, jag ser fram emot en jobbhelg! =) Sitta i stationshuset och se alla raggare dra förbi med sina vräkiga åk, och ragla in på station för att låna toan eller fråga något annat intressant (läs: idiotiskt). Och det som jag nästan ser fram emot mest är att se om rekordet kan slås från år 2004, då 15 pers låg och sov i övergången när jag tog vår dagliga morgontur runt stationen för att se att allt fungerar!! Jeje som sagt....smaken är som baken! Eller som min bror en gång haspla ur sig: "Smaken är som röven - klöven!" =)....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag känner mig dig Sara! Jag är för tillfället väldigt tacksam att jag befinner mig utanför västerås under dessa dagar, men jag vill att du ska tänka dig detta: jag är i värmland. hälften av sveriges alla raggare härstammar härifrån. det västerås har under tre komprimerade dagar har värmland utspritt över hela året. jag vet inte vilket som är värst. Var modig, njut av jobbhelgen och hälsa alla raggare från mig! KRAM

Vickiehickietorian sa...

haha! första gången på fler år som inte jag jobbar denna ljuvliga helg!
hälsa