söndag 8 juli 2007

Jag är imponerad...

....och det sker inte ofta! =)

* INGA sovande fyllon i övergång under heeela helgen....hmm vart har de tagit vägen mån tro?
* Jag vann 25 dollar i poker! Min största vinst hittills...hmm men kommer nog aldrig klå killen min dock. Han är alltför stor i sina vinstsummor. Tur är väl det, gynnar ju bara mig =)...

Sen har det inte hänt något sensationellt sedan i fredags. Livet blir rätt enformigt när man jobbar, fy fasiken...Power meet är äntligen över, kan man pusta ut. Klarat mig med livet i behåll. Typ. Förutom att istället för passiv rökning, har jag drabbats av passivt drickande från alla spritstinna kunder som andats på mig. Kanske det som är den nya trenden, passivt drickande...?? Fanns ju de som hade det betydligt värre i helgen kan jag ju tänka mig. Hörde från bror min att hans kompis cyklat hem ifrån honom och åkt förbi Vegagrillen för att köpa nattamat. Väl där sitter ett par tjejer som han börjar snacka med, in i butiken kommer en raglandes, stupfull skånsk raggare och börjar härja om att han ska sluta röra hans tjejer. Kompisen säger att han inte vill ha nå bråk, och blir då uppdragen i kragen av skåningen som börjar dra med han ut för att göra upp utanför. Sagt och gjort, kompisen sprattlar sig loss, då drar skåningen fram en kniv! Ägaren från grillen säger att han ringt polisen. Vad hjälper det mot en kniv? Kompisen värjer från kniven med handen och kutar sen fort som fan ut därifrån. Hade han stannat kvar och väntat på polisen hade han väl snarare varit knivhuggen och säkert haft ett helt gäng med skånska raggare över sig.

Men som polisen uttalar sig om helgen och Power meet: "har avslutningen på raggarträffen varit lugn." Som sagt, det är högst normalt att man blir attackerad på vägen hem, att unga killar blir knivskurna i ryggslutet, folk blir bestulna på plånböcker och mobiler och gud vet vad. Hade en tjej inne i lördags som blivit överfallen och fått nyckeln till förvaringsboxen snodd. Mannen som överfallit henne blev tagen av polisen, men de kunde inte hitta nyckeln på honom. Han sa att han gett den vidare till en polare. Tjejen var desperat och drog hit en låssmed som fick borra upp hela förvaringsboxen. Tokfian hade ju stoppat in både legitimation, plånbok, hemmanyckel och allt. Sucka! Sånt här händer bara under Power meet, den saken är säker!

Tror jag hamnat i en dålig fas. Är bara negativ och aggresiv nu förtiden. Tor det beror på vädret jag. Kan inte soooolen komma snart? Längtar....

Inga kommentarer: