måndag 9 juli 2007

Surfittor!

Är man psykiskt instabil ska man fan inte ut och resa bland folk! En sak som är sant. Fick uppleva det idag när tokskallen till resenär, kommer flängandes fram till kassan hos Laila och börjar härja om att han cyklat ända från Sala i regnet hit till Västerås. Han hade tydligen haft med sig cykel till tåget och skulle kliva på. Men detta går inte för sig på SJs tåg, seddu. Så resenären hade flippat ur och cyklat till Västerås från Sala (3,8 mil) istället och kommer och härjar om att få pengarna tillbaka! Fly förbannad var han över regnet! haha rolig syn att se så, men tackar gode gud att vi sitter inburade i våra glasmontrar där vi säljer biljetter. Hualigen, undrar vad som hade skett annars. Kunden var så förbannad så han slog till allt som var löst utanför glaset. Undrar hur det hade gått om det inte funnits något glas där? Hade Laila åkt på en tjolablängare mellan lysmaskarna då?!?! =S....Och snart är det dags för ombyggnation hos oss med idén om att ha kassorna utan glas för en närmare kontakt med kunden. Hur ska det gå i framtiden? Undrar om man får risktillägg för att gå till jobbet då?...

Iaf, med anledning av rubriken, så blev jag kallad surfitta för första gången i mitt liv. Nån gång ska väl va den första. Och jag behöver väl inte nämna vem det var som klämde ur sig det? haha med tanke på ovan nämnda...Förresten kan väl alla på SJ ta till sig av hans hälsning. Han hatade verkligen allt och alla, stackars man. Men vem fan skulle inte vara förbannad av att behöva cykla i regn ända från Sala?? =P hahaha......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, när jag läser sånthär längtar jag verkligen tillbaka till SJ och alla j*vla galningar till resenärer...

Anonym sa...

What?
Jag tror inte mina öron! Synd/tur att jag hade åkt hem!?
Pok

Anonym sa...

HAHA, Åh gud, det är såna här inlägg som gör att jag är glad att sitta där jag är. Jag har blivit kallad lilla hjärtat och vännen i Karlstad, i västerås fitta och kärring. Hrmm. Kom och jobba hos mig istället! :) och vilken jävla idiot som cyklar från Sala. Det säger ju ett och annat om människorna som bor där :P Jag tycker iallafall inte att du är en surfitta ;) KRAM

Anonym sa...

Moahahahhaaaaa...