onsdag 9 maj 2007

Sovmorgon...

Första sovmorgonen på fleeeera dagar, exakt en hel vecka! uscha hemska tanke...
Inte nog med att jag fick en sovmorgon själv, jag drog med mig killen i fallet. Han skulle upp och jobba idag och det sista jag frågade igår kväll var "Har du ställt alarmet tills imorgon?". Får ett grymtade svar tillbaka som jag tolkar som ja och hör sedan godnatt. That´s it...
Jag vaknar ooovanligt utvilad (har gått upp ca kl 5 varje morgon) och tänker att fasiken vad det är ljust och Robban ligger fortfarande kvar i sängen. Tittar på klockan och ser till min förvåning att den står på 7.24! Väcker Robban och frågar om han verkligen ställde alarmet på mobilen igår och får samma grymtande till svar. Jag påpekar sedan att kl är 7.24 och då vaknar han till liv!
-"Det här får du ta på dig! Det är du som ställt av alarmet! I sömnen!" yadiyadiyadi....

Jeje jag kanske tyckte att vi indirekt behövde en sovmorgon och stängde av alarmet i sömnen, för jag har då inget minne av det. Det är vid såna här tillfällen jag funderar på att installera en filmkamera som registrerar minsta lilla rörelse. Då slipper jag att råka ut för en massa oförutsedda händelser...Eller iofs kameran skulle ju inte se till så att vi vakna utan bara se till att jag får rätt! =) Och det är ju det som är det viktigaste...Det jag säger är det ända rätta!

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

men nu!! vad mörk du är på kortet! i verkligehteten är du ju en riktigt blondin!!