fredag 4 maj 2007

Beslutsångest...

Hmm ska man eller ska man inte, det är frågan? Fest, inte fest?
Har jämt detta problem med att bestämma mig för något. Var det än gäller; tandkräm, mjölk...u name it! Beslutsångest är endast av ondo. Jag tror världen hade funkat bättre om det enbart fanns en sak att välja på! Fatta vad mycket tid man skulle spara och som man kunde lagt på något vettigare?

Som mitt senaste skoinköp. Jättesöta skor i bronsfärg. Problemet? Storleken såklart! Beslutsångesten hängde över en som stora moln. Stlk 37 smått för liten, stlk 38 smått för stor. Men jag ville verkligen ha skorna så jag vela fram och tillbaka ett bra tag och hade dessutom hunnit med att engagera hela skobutiken i mitt val av sko och tog sedan ett logiskt beslut att välja stlk 37, eftersom skorna var av läder så borde det ge efter. Väl hemma upptäcker jag att de kommer aldrig fungera. Det klämmer och nyper och känns allmänt kasst. Åter i butiken byter jag skorna till stlk 38 istället och testar att lägga i ett par sulor. Nå, nu borde det ju fungera? Meeen...tror du inte skorna skaver upptill då istället? haha Jag har kommit fram till att jag antingen har deformerade fötter eller att skoindustrin inte passar mig.
Så slutligen fick iaf killen min lämna tillbaka skorna eftersom jag skulle utomlands. Och så slapp jag ju stå och skämmas över att jag krånglat fram och tillbaka och haft beslutsångest...

Vet ni vad det värsta är? =) haha...att jag stod och pillade på exakt samma sko för bara en vecka sedan och funderade på att köpa dom igen! illa illa...

Inga kommentarer: