lördag 19 maj 2007

Slitz eller practical joke?

Har aldrig fått mig ett större garv än igår som när jag kom hem från jobbet. Hann knappt slänga mig ner på sängen förrän hemtelefonen ringde. Det hade ringt en försäljare tidigare på morgonen precis innan jag åkte iväg till jobbet och trodde nu att de precis tajmat min hemkomst för att plåga mig med något idiotiskt reklamerbjudande. Efter att ha jobbat mig slut var jag allmänt trött och tjurig och svarade kort:

-"Sara här!"
-"Heeej! Är det Sara ja pratar med?"
-"Ja jo..."
-"Gör du för nåt då?" (Hallå va fan e detta tänkte jag redan nu...)
-"Jo tack precis kommit hem från jobbet och är allmänt trött."
-"Ok trevligt...Nu är det så att jag ringer från Moore (läs: killtidning, va fan kontaktar dom mig, borde väl prata me killen min istället...) och det är så att det är en killkompis till dig som mailat in till oss med bilder på dig och tipsat oss, och nu skulle vi vilja att du var med inför en kommande fotosession som vi ska ha! (WHAT?!?!?! Ni förstår ju att jag börja undra...)
-"Jaha, skulle man kunna få veta vem det är som skickat in bilderna?"
-"Nja, det är det som är en del av grejen så jag kan inte avslöja det tyvärr."
-"Nehe!"
-"Ja, asså jag kan avslöja att hans namn börjar på R (Min pojkvän heter Robert, va fan har han anmält mig till???). Nu kanske det ringer en klocka?"
-"Ja jo, det gör det väl."
-"Iaf, nu är det så att vi skulle vilja ha med dig till vår nästa fotning för tidningen Slitz (Har han helt plötsligt bytt till en annan tidning nu? =S) Har du läst tidningen förut?
-"Ja jo, bläddrat igenom den väl."
-"Tyckte du om den då?"
-"Tycker väl inge speciellt, som sagt läser den inte, bläddrat i den!" (Fatta tröga människa)
-"Ok, och du hade inte gjort nån bröstförstoring?" (Asså, nu går de lite väl långt, detta practical joke börjar spåra ur tycker jag)
-"Nej, det är bra som det är!"
-"Vad anser du om sånt då?"
-(Blir stum av att han överhuvudtaget orkar fråga, vad fan har det med saken att göra!) Ja jo man gör väl som man vill....Suck!"
-"Hade du pojkvän?" (Va fasiken ska de ha reda på allt?)
-"Japp det har jag."
-"Hur gammal är han då? (Asså vad är detta, jäkla intervju redan eller?)
-"Han är eeeh ja vad är han....24 år!"
-"Åh här var man intresserad av sin älskade" (Va fan, acceptera att du ringt en fredagkväll pucko och att hjärnan inte alltid är med en) "Är ni förlovade?"
-"Nej, men så gott som..."
-"Ja annars finns det ju andra på marknaden *skratt*"
-"Nej, tack det är mycket bra som det är nu!" (Va fan ska han få mig att göra slut med killen min)
-"Iaf, nu är det så att vi kommer att genomföra denna fotosession på söndag på stadshotellet, vet du vart det ligger? och vi skulle vilja att du kom dit till kl 16, funkar det?"
-"Ja jo stadshotellet vem man väl vart det ligger...men asså, jag jobbar ända till 17-18 däromkring...men alltså allvarligt vad är det för fotning? Alltså vad GÄLLER saken???" (Menar vafan, Slitz är ju inte direkt känd för sina påklädda bilder direkt)
-"haha Så här är det att vi ska skapa en ny design på tidning där vi ska ansiktsbilder med ja säg t ex att hålla en parfym brevid. Och när vi titta på bilderna så tyckte vi att du hade de rätta linjerna vi söker och skulle vilja ha dig med. Det är inga nakenbilder eller stå i små shorts eller så. Det är redan nu 4 st tjejer som tackat ja till detta men vi skulle behöva några till. Det är så att vi ska starta en filial i Västerås och gör nu en förhandsfotning med västeråstjejer för sen till hösten tänkte vi söka nya modeller i stan. Självklart får ni ju betalt för att ni ställer upp på bild, även om det inte är jättevälbetalt. Men det täcker ju iaf upp för den tid man lägger ner för att bli fotad och det omkring. Ni får 4000 kr per person." (Gud vlken svada han fick helt plösligt, och materialisten i mig börjar skrika efter 4000 kr! och jag börjar nästa få en liten uns av hopp att det skulle vara sant bara för pengarnas skull! )...
-"Jaha, ok..mm...mm..men som sagt jag jobbar fortfarande till ca 18...
-"Jamen, vi kommer sitta där ända till kl 21 så det är bara att komma förbi."
-"Jaha, men om man nu inte skulle vilja gå eller inte ha möjlighet att komma?"
-"Ja då är det ju bäst att du hör av dig så vi får ringa upp nån annan. Men det är bara att ta med dig pojkvännen om det skulle kännas obehagligt och så ser vi fram emot att du kommer!"

IAF....Mysko var ordet! Jag var till 100% säker på att det var killens polare som ringt upp mig och kört ett rejält practical joke med mig. Så om jag nu mot förmodan skulle gå dit nu på söndag så står dom där och hånler åt en! =) haha...Iaf jag tar det hela som ett stort skämt, men var mäkta upprörd precis när jag lagt på luren och förhört killen och kommit fram till att det inte alls var han som tipsat dom! VEM fan har då skickat in bilder?!?!?!

Så fick noja och börja ringa till mitt telefonbolag och fråga om det kunde få fram senast inringda nummret. Efter mycket om och men fick jag svaret att det skulle kosta mig 625 kr inkl. moms för att få reda på sån information. Herregud! Tänk om jag blivit dödshotad?!?!?! Jävla telefonbolag!

Fick iaf ett nummer av mannen jag pratat med från "Slitz" och titta upp det på hitta.se, och där existera inte något sånt nummer. Inte fanns det heller med nånstans på Slitz hemsida så vette fan...haha känns iaf grymt mysko och som om någon har ett riktigt stor skämt på G! =)...

Jag ska testa ringa stadshotellet och höra om de har hyrt nå rum eller lokaler hos dom, då lär jag ju vara säker på om detta samtal var på riktigt eller på skämt...

Förvånad och chockad är jag dock mest haha....

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

men hallåååå!
var det så då? gickdu dit eller??