onsdag 4 februari 2009

"Göra motion"


Tack vare att fordonsledning inte kan planera sina fordon rätt, så stackars pendlare får stå som packade sill, slapp jag åka ut till Hagalund och spendera ytterligare en dag där. Bor ju nästan rent utav i Lagahund, tycker jag borde få inreda ett eget rum till bara mig! :) Så istället för trist väntan tog jag en tur ner till vår kära huvudstad. Även fast man nästan dagligen hamnar i Stockholm, är det längesen jag var ner "på riktigt". Jag vandrade och hälsa på kungen i hans slott och insöp lite kultur i gamla stans kvarter. Dessutom såg jag för första gången i mitt liv en ridande polis! Hur häftigt var inte det!? Hästen stanna till och med för rött i trafikljuset. Såg helkomiskt ut med en häst i samma höjd som bilarna, väntandes på att få trycka på gasen och ge sig iväg. Men men, huvudstad eller ej så ser alla städer allmänt trista och gråa ut nu på senvinter. Vill att våren kommer nu!

Inga kommentarer: