fredag 13 februari 2009

Fredagen den 13:e


Jag har skrivit det en gång och jag skriver det igen, är man född på en fredag den 13:e så är man otursförföljd! :) Bara att konstatera. Gick upp i god tid för att själv åka tåg, istället för att köra, och sätter mig i bilen för att dra mig ner till stationen. Men vad händer? Bilen totallåser sig, ratt och hela skiten! Sitter desperat och försöker vrida och vända så bara inne i helvetet mycket som det går, men inget händer. Känner smått hur stressen över att minuterna tickar på och tåget snart lämnar västerås utan mig! Ringer och härjar med min febriga pojkvän att bilhelvetet inte går igång. Som en prins på vit häst kommer han och räddar mig, endast iklädd ett par pyjamasbyxor och jacka i minus 7 grader. Eller räddar och räddar, men rattlåset släpper helt plötsligt när han står brevid bilen. I en sista chans att försöka hinna med tåget, som det nu är endast 5 minuter till avgång, slänger vi oss in i bilen och tränger oss fram i morgontrafiken. Men vad hjälper det? Det är ju fredagen den 13:e och jag ser glatt tåget åka iväg från perrongen när jag kommer fram till station. Sucka! Så kan det gå, när haspen ÄR på! Over and out...

Inga kommentarer: